Підсумки ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики

5 лютого 2022 року на базі Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка відбувся ІІІ-й тур Всеукраїнської олімпіади учнів закладів загальної середньої освіти з фізики. У змаганнях взяли участь 20 учнів 8-х класів, 17 – 9-х, 20 – 10-х і 19 учнів 11 класів. Оргкомітет олімпіади, до складу якого, зокрема, входили Андрій Дробін, кандидат педагогічних наук, старший викладач комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» та Сергій Самойлов методист із фізики та астрономії цього закладу забезпечили якісну підготовку проведення олімпіади.
Професор кафедри фізики, біології та методик їхнього навчання, доктор педагогічних наук Віктор Вовкотруб підготував та провів експериментальний тур олімпіади.
До складу журі олімпіади було включено знаних науковців, учителів та методистів – 14 викладачів педагогічного університету, льотної академії, обласного інституту післядипломної освіти та закладів загальної середньої освіти області, яке працювало під керівництвом голови журі Миколи Садового, доктора педагогічних наук, професора педагогічного університету. По кожному класу визначено переможців: одне перше місце, два других і три третіх.
Під час обговорення результатів олімпіади члени журі зробили наступні висновки: учителі фізики в цілому добре підготували учнів до змагань; всі учасники олімпіади в основному виконали надані їм завдання теоретичного туру, вдало розв’язали задачі, частину нестандартними методами. При виконанні експериментального завдання більша половина учасників олімпіади проявили творчість, винахідливість, що свідчить про високий рівень розвитку їхнього мислення, обдарованості.
Журі рекомендує вчителям фізики області: детально проаналізувати розв’язки завдань учасниками ІІІ етапу олімпіади з фізики та врахувати їх при організації освітнього процесу на уроках та в позакласній роботі; поширити і впровадити в освітній процес сучасні прийоми і методи навчання, які прямо та опосередковано виявлені під час перевірки робіт учасників олімпіади; постійно пропагувати досягнення науки, техніки та новітніх технологій.
Журі вносить пропозицію до Департаменту ОДА Кіровоградської області не обмежувати кількість переможців олімпіади: одне перше місце, два – других, три – третіх, а надати можливість журі збільшити кількість переможців в рамках вимог пункту 5.4 «Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності» затвердженого наказом МОН від 22.09.2011 №1099 (із змінами) та усім учасникам обласного етапу вручати дипломи учасника. Це насамперед стосується визначення кількості учасників олімпіади, що претендують на перше місце.
Члени журі вважають, що участь в ІІ та ІІІ турах олімпіади: стимулює творче самовдосконалення учнівської молоді; сприяє виявленню і що головне – розвитку обдарованих учнів; допомагає формуванню творчого покоління ХХІ ст.; підвищенню інтересу до поглибленого вивчення фізики; прищепленню широким колам учнівської молоді навичок дослідницької роботи.

Оргкомітет та журі олімпіади вітають усіх учасників олімпіади, переможців і вчителів, які підготували учнів до олімпіади і зичать здоров’я, творчих успіхів, натхнення.

Оргкомітет, журі олімпіади